×
Your cart is empty.
Griep beestjes
18 september 2015 Hannah

Griep beestjes

Posted in Innerlijke kracht

Leestijd - 2 minuten

Ziek zijn is niet leuk, nee het is gewoon waardeloos. Het moge duidelijk zijn dat de griep nu heerst, warm, koud, jas aan, jas uit en dan juist op de verkeerde momenten. Ik heb de griep ook flink te pakken gehad, bijna 3 weken aan de kant gezet. Ik dacht dat ik erover heen zou slapen maar helaas was dat niet het geval. Wellicht dat je mij op instagram volgt en heb je gezien dat ik een couchpotato was die constant series aan het kijken was. Leuk voor maximaal 2 dagen, daarna ben je er wel klaar mee althans ik wel.

Ik miste het trainen, ik miste mijn lieve collega’s en werk en mijn vriendjes en vriendinnetjes. Na 2 weken ziek te zijn en overigens ging het toen al beter en kon ik de deur wel uit, dacht ik het vanaf maandag eruit te gaan sporten. Mij was altijd verteld en uiteraard and ik ook wel gelezen dat je ziekte eruit kan zweten, ja boven je romp ja.

Klein detail dat ik gemist had, stond ik daar met koorts in de sportschool een wanhopige poging te doen om mijn griep dood te trainen. Gevolg was dat ik alleen maar erger ziek werd. Mazzel was dat het niet naar mijn hartspier ging, want dat is DE reden dat je NIET met koorts mag trainen. Hup ik weer braaf op de bank een aan de aspirines.

Ben jij ook een van de gelukkige die de griep beestjes te pakken heeft weten te pakken heb ik hier wat tips voor je:

Licht verteerbaar voedsel eten. Als je kan eten is het belangrijk dat je geen heftige maaltijden neemt, je lichaam heeft namelijk de energie nodig om te vechten tegen de ziektekiemen. Energie uit voedsel is dus wel belangrijk, maar licht verteerbaar zodat het snel verwerkt is.

Stress vooral niet, je bent ziek dus je kan niet werken. Ga niet malen over wat je werkgever van je vindt, dit verergert het alleen maar. Je focus moet op herstel liggen, je mentale gesteldheid heeft effect op je lichaam.

schrijf-0312_1

Asprines slikken zorgt ervoor dat je minder van je griep merkt en dat je beter kan slapen. Slaap is heel belangrijk voor het herstel namelijk.

Ik neem tegenwoordig 1 a 2 grogs voor het slapen gaan, dit is een oud huismiddel wat vaak door piraten op zee werd gedronken bij koorts. Grog bestaat uit sterke drank, ik neem beerenburg, citroensap, bruine suiker en kokend water. Het alcohol doet het lichaamstemperatuur wat dalen, citroensap is voor de vitamine C en de suiker en kokend water is voor de snelle opname.

  • Een flinke scheut beerenburg
  • 3/4 eetlepel bruine suiker
  • Flinke scheut citroensap, of van een halve citroen
  • Een Hoegaarden glas kokend water

Extra vitamines en dan voornamelijk vitamine C slikken helpt enorm. Vitamine C kan je het beste in poedervorm nemen of als je voorkeur bij pillen ligt de Ester variant. Die is namelijk niet zuur, ik heb deze en ik merk overduidelijk verschil met hema, kruidvat etc.

Neus snuiten, klinkt heel suf maar dit is beter dan 20.000 keer per uur lopen opsnuiven. Maakt je ook nog eens vermoeiender. Simpel maar effectief.

Wat extra liefde van mensen om je heen is ook erg fijn en helpt ook zeker. Er wordt voor je gezorgd en dit werkt in op je mentale gesteldheid. Wat weer positiever wordt en je lichaam reageert hier weer positief op.

Verder kan je niet heel veel doen, voor de rest is het gewoon uitzieken. Maar dit bevordert het herstel zeker.

Laat een reactie achter

reacties

Comments (0)

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*